Memòria de la masia de L’Horta i pèrdua de patrimoni històric de Gavà

Dijous 4 de juliol per la tarda va tenir lloc als baixos del Museu de Gavà un acte informatiu sobre la Masia de l’Horta i la pèrdua de patrimoni històric de Gavà organitzat per l’Associació d’Amics del Museu de Gavà, la Unió Muntanyenca Eramprunyà (UME), i Òmnium Baix Llobregat Eramprunyà i amb la participació de Pere Izquierdo (arqueòleg) i Victor Mata (historiador) i membre de la junta del CEB.

Van assistir unes 120 persones preocupades per la pèrdua de patrimoni històric que pot quedar afectat pel Pla de Ponent, com són l’era de la masia – una de les més grans del Baix Llobregat – , una basa i safareig, diversos pous de calç, la cisterna romana i el poblat ibèric del Calamot.

En Pere va parlar de tots els pobles que han anat passant per la zona a partir del Neolític, passant pels ibers i els romans fins arribar a l’Edat Mitjana, en Victor va explicar la història de la masia fent un recorregut del que ha estat des del segle XVI (que és quan apareix documentada però segurament és més antiga) ressaltant la seva importància. Ambdós van fer una crida a recuperar el catàleg de patrimoni realitzat els anys 80 on es constata la pèrdua de la meitat del patrimoni històric de Gavà per interessos urbanístics.

També va participar la Montserrat Bernat, nascuda a la masia l’any 1942 i una de les darreres persones que hi va viure fins als anys 90, explicant la importància que tenia el corral per a la transhumància atès que acollia un ramat de 600 bens que venien de Castellar de n’Hug per passar-hi l’hivern.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *