El PAE del desplaçament a exposició pública
El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya publica en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 29 de novembre de 2023, l’anunci d’informació pública del Projecte d’Actuació Específica (PAE) de la modificació de la línia aèria de transport d’energia elèctrica a 220 kV Penedès-Viladecans, variant zona urbana de Begues.
L’exposició pública és per un període 30 dies, a fi que es puguin presentar al·legacions.
Trobem a faltar que un document tan important com aquest, i que clarament és d’interès per a la població, no hagi estat difós a les xarxes de comunicació municipals ni s’hagi anunciat al web a l’apartat d’anuncis oficials. Genera una certa indefensió a la ciutadania.
Recordem que aquest és el document que va genera controvèrsia entre els grups de l’oposició d’ERC i Begues en Comú Podem i l’alcaldia al Ple Municipal extraordinari de 6 de novembre. Des de l’oposició s’insistia en que faltava el PAE i que sense aquest document el projecte no pot tirar endavant, mentre l’alcaldessa i el secretari municipal afirmaven que no faltava res i que tot estava aprovat de forma definitiva.
No era així. El document s’ha exposat públicament al DOGC 23 dies desprès del Ple Municipal.
Adjuntem aquí l’anunci del DOGC des d’on us podeu baixar la documentació.
Projecte-actuacio-especifica.-Begues.Des del CEB tornarem a fer al·legacions perquè es diuen moltes coses que no són certes i altres que incompleixen la normativa, sense anar més lluny al mateix Ple.
L’alcaldessa insisteix en que és un projecte de compactació, donant a entendre que tota la línia es compacta amb algun altra. La veritat és que es treuen 6,972 km (la que passa pel poble) i es fan 7,997 km per la muntanya. D’aquests 7,997 km, 2,559 aniran compactats amb una línia ja existent i una nova línia que arriba fins a la subestació, i uns altres 1,378 km es compacten amb un altra línia ja existent. Queden 4,06 km sense compactar de nou traçat per la muntanya. Un 50,8% de la línia no es compacta. Les coses s’han de dir clares. Es pot veure a la figura. Tot per zona PEIN!
I hi ha altres coses que creiem que és important mencionar.
Des de l’equip de govern no s’ha explicat mai que la línia que es treu té uns conductors que com a màxim poden estar a 50 ºC i suporten una capacitat tèrmica de transport de 340 MVA/estiu i 430 MVA/hivern (MVA vol dir MegaVoltAmperi). En canvi, la línia que anirà per la muntanya es repotencia, els conductors suportaran fins a 85ºC de temperatura i una capacitat tèrmica de transport de 750 MVA/estiu i 860 MVA/hivern, més del doble.
Més electricitat, més temperatura, més risc a la muntanya.