Al·legacions al projecte d’ordenació de la plaça de la Creu del Joncar

En tota la zona urbana de Begues només queden uns 200 m de camí Ral sense asfaltar, a tocar de la placeta de la Creu del Joncar (que mai ha estat una plaça sinó una placeta). Tant la creu com el camí estan protegits pel PGOB. El catàleg de patrimoni de Begues, aprovat inicialment el 2021 i pendent d’aprovació definitiva indica clarament que s’ha de protegir l’entorn directe del bé per tal de no malmetre’n el seu valor artístic i històric.

Al nostre parer, el projecte d’adequació de la Creu del Joncar que ha estat a exposició pública no respecta l’entorn, ni els usos de la placeta i el camí Ral. Deixa l’entorn de la creu del Joncar i el tram del camí Ral on hi ha les úniques roderes de carro del terme urbà, en un cul de sac i en una posició marginal, altera la fesomia semicircular de la placeta i tapa les roderes amb una passera apta per a vianants i bicicletes.

Per aquest motiu hem presentat unes al·legacions que fan propostes alternatives.

La nostra proposta dignifica l’espai, recupera el tram del camí Ral fins a la intersecció amb el carrer de Sant Climent, restitueix l’antic marge de pedra seca que hi havia, restaura el banc de la placeta mantenint el seu us com a lloc de descans a peu de camí Ral, i manté el que s’ha fet des de fa segles i es continua fent avui en dia: el camí transcorre per davant de la placeta i aquesta convida a seure-hi, no per darrere com ara es proposa, blocant el trajecte actual.

Podeu trobar el text del projecte aprovat al web municipal https://www.begues.cat/ajuntament/informacio-oficial/urbanisme/projectes-urbanistics/projecte-ordenacio-placa-de-la-creu-del-joncar.html

Podeu llegir i baixar les al·legacions que hem presentat.

AL·LEGACIONS-CREU-DEL-JONCAR-2026_cens

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *